[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ] |
|
Фан Форум для LF'айтеров Игрострой Модострой LF2 Исследование о PDK (Помоги мне!) |
Исследование о PDK |
Интересно, если у кого есть файлы с платформ, готовых к моей учебы, или что-нибудь еще вы можете сделать в PDK файлы готовы
К сожалению, я Бразильский |
PDK just impoved original LF2 engine with bunch of changes.
Just try it out,.. If you enough 'bout classic LF2 then there is no reason to skip LDK\PDK :3 PDK = alkarter based LF2, guess you know bout this one. Looks like lff need kinda cross-national work >_>
Coding in Assembly requires a mix of:
80% of brain, passion, intuition, creativity 10% of programming skills 10% of tan levels in your blood. |
Цитата Danilokhpp, I do not understand what you need, but ready platform code: itr: kind: 30 x: 32 y: -1 w: 135 h: 40 zwidth: 5 z: 5 dvx: 0 dvy: 0 itr_end: Цитата PDK just impoved original LF2 engine with bunch of changes. Just try it out,.. If you enough 'bout classic LF2 then there is no reason to skip LDK\PDK :3 PDK = alkarter based LF2, guess you know bout this one. Looks like lff need kinda cross-national work >_> but only the implementation of the platform is already something quite powerful, at least in the original LF2, does not make platforms. Thank you for speaking with me in English ^ ^ It is an honor to speak with Edl, is a legend: 3 |
yea, with twisted english x]
btw i never used platform for any practice, just translate the original chinese guide. just asked soul-ar bout it and that: Цитата При использовании платформ, нужно ставить dvx/dvy/dvz = 550, иначе персонаж будет просто улетать вверх. Так же желательно отрицательное значение Y в itr_kind И еще, лучше всего брать значение Y: -20 , а H: 20 или больше. Так же есть спец макет который я создал для платформ(платформа рабочая проще говоря).(скину позже) Так же лучше всего платформы вызывать невидимым объектом, т.к. это гарантирует 100% работоспособность. Так же если кто-то переводит игру с лф2 с длл, то ОБЯЗАТЕЛЬНО убирать itr_kind: 80-85, т.к. они уже заняты, у меня раньше персонажи просто улетали во время игры, но как только я заметил что есть этот кинд...удалил - ПРОБЛЕМА решилась в мах!) 151 Les1 pic: 999 state: 3005 wait: 9 next: 151 dvx: 550 dvy: 550 centerx: 29 centery: 56 hit_a: 0 hit_d: 0 hit_j: 0 itr: kind: 30 x: 10 y: -20 w: 240 h: 20 zwidth: 10 itr_end: Вот пример работоспособной платформы - тут она работает 100%, куда бы вы ее не поставили While placing platforms u have to use dvx\dvy\dvz equial 550, otherwise character will fly away to the top. Also better to use negative value in itr\kind (i guess he means x\y\w\h coords) Better to get value Y: -20, and for H: 20 or above. Also better to summon platform with invisible object, such a garantee of future correct work :3 Also if someone trying to fuse PDK with dll method, you must remove all itr\kind 80\85 cuz it's already in use by PDK engine. There is working platform template: 151 Les1 pic: 999 state: 3005 wait: 9 next: 151 dvx: 550 dvy: 550 centerx: 29 centery: 56 hit_a: 0 hit_d: 0 hit_j: 0 itr: kind: 30 x: 10 y: -20 w: 240 h: 20 zwidth: 10 itr_end: As long as soul-ar said this template will works anywhere u place it. Try it out ;3
Coding in Assembly requires a mix of:
80% of brain, passion, intuition, creativity 10% of programming skills 10% of tan levels in your blood. |
OMG thank you so much, I'll try just now, I think the best mod in PDK is the "NTLH" Soul-Ar, you're the best Edl :D
One more doubt, the PDK has some kind of tag as the perspective? Why not know how to put objects directly on the map [ Маленький Фриз говорит: это сообщение было отредактировано!] |
Danilokhpp, you want to summon objects to the map? If yes, then here's the code:
name: Some_stage width: 750 zboundary: 480 530 shadow: bg\sys\stage\s.bmp shadowsize: 37 9 layer: bg\sys\stage\bc2.bmp transparency: 0 width: 750 x: 0 y: 0 layer_end opoint: oid: 231 action: 2 x: 0 y: -98 z: 0 dvx: 0 dvy: 0 dvz: 0 opoint_end: layer: bg\sys\stage\bc1.bmp transparency: 1 width: 750 x: 0 y: 229 layer_end |
EdL, аааааааааааааааааай красаааааааааааааааааааааааааааава!!!
Добавлено (13.01.14, 15:06) |
Thank you all helped me a lot!
|
| |||
| |||